Irrlicht - цей ігровий моторчик завітав до нас з Німеччини. Просуває його фактично одна людина. Розвивати движок поодинці, зробити його повністю безкоштовним і викласти весь вихідний код - на таке здатний далеко не кожен. Хоча до фінальної версії Irrlicht ще далеченько, на ньому вже можна робити серйозні ігри. У движку є всі необхідні для цього функції. Рендеринг виконується через OpenGLDirect3D (з підтримкою DirectX9.0). Присутній і софтверний режим. Тобто все буде отрісовано власним програмним візуалізатором, що в еру великих апаратних можливостей відеокарт практично не використовують.
Стенсільние тіні, лайтмепи, системи частинок, піксельні і вертексние шейдери - все включено в Irrlicht. Можна робити ігри, як під Windows, так і для Linux - підтримуються обидві платформи. Програмування здійснюється через Visual C + + GCC 3 + (під Linux). Моделі прямо імпортуються з форматів. OBJ, .3 DS (один з найбільш розповсюджених форматів 3D-графіки),. Ms3d (формат Milkshape 3D),. Md2 (формат движка Quake). Автор стверджує, що якщо знадобиться завантаження моделей из какого-то екзотичного формату, то досить йому написати, і він постарається вам допомогти.
Движок здатний працювати с. BSP від Quake III, так що в бажаючих виготовити корідорний экшен є можливість створювати карти в редакторі QERadiant. Однак у цьому випадку при спробі продати таку гру до вас можуть виникнути претензії у id Software. Відсутність вбудованої фізики з лишком замінюється прикладами інтеграції вільно розповсюджуваних фізичних движків, таких як Ode, Tokamak. Без шейдерів нині нікуди, тому в SDK движка Irrlicht входить урок з їхнього застосування в грі.
Досить простий в освоєнні ігровий движок. Підійде як роблять перші кроки в програмуванні тривимірних ігор, так і досвідченим командам для створення повноцінної гри. Недоліків, щоправда, вистачає, але до наступного релізу багато проблем будуть виправлені.