Стало відомопро специфікаціях OpenGL 3.0, які додають значний обсяг нової функціональності у відкритий, кроссплафторменний стандарт в області прискорення 3D-графіки. До складу OpenGL 3.0 входить GLSL 1.30 - нова версія мови програмування шейдерів OpenGL, і підтримка новітніх розробок в області програмувальних апаратних засобів. Робоча група OpenGL також визначила набір розширень OpenGL 3.0, які створюють заділ для можливих майбутніх добавлений в новій версії OpenGL, яка має вийти менш ніж через рік, і набір розширень OpenGL 2.1, який дозволить отримати додаткову функціональність від старого апаратного забезпечення. Серед інших особливостей OpenGL 3.0 відзначається еволюційна модель, покликана допомогти оптимізувати специфікацію і забезпечити швидку розробку стандарту, придатного для різноманітних областей. Нарешті, робоча група OpenGL анонсувала співробітництво з розробниками стандарту OpenCL, яке допоможе створити «революційне поєднання» обчислювальних і графічних можливостей.
За оцінкою аналітиків Jon Peddie Research, встановлена база пристроїв з підтримкою OpenGL 3.0 перевищує 60 мільйонів одиниць. У розробку OpenGL 3.0 значний внесок зробили компанії AMD, Intel і NVIDIA, які мають намір реалізувати повну підтримку стандарту в своїх продуктах.