Четверг, 21.11.2024, 18:28 Вітаю вас Гість

Український GameDev портал

Меню сайта
Наше опитування
Яку б гру хотіли створити?
Всього відповідей: 375
Реклама від Google

Главная » 2009 » Лютий » 28 » The Cg Tutorial: The Definitive Guide to Programmable Real-Time Graphics [en]
The Cg Tutorial: The Definitive Guide to Programmable Real-Time Graphics [en]
11:25
 Paperback: 384 pages

Publisher: Addison-Wesley Professional; Pap/Cdr edition (March 8, 2003)

Language: English

ISBN-10: 0321194969

ISBN-13: 978-0321194961

Cg (C for graphics) is a complete programming environment for the fast creation of special effects and real-time cinematic quality experiences on multiple platforms. By providing a new level of abstraction, Cg lets developers more directly target OpenGL®, DirectX®, Windows®, Linux, Mac OS X®, and console platforms, such as the Xbox™, without having to program directly to the graphics hardware assembly language. Cg was developed by NVIDIA® Corporation in close collaboration with Microsoft® Corporation, and is compatible with both the OpenGL API and Microsoft's HLSL for DirectX 9.0.

The Cg Tutorial explains how to implement both basic and advanced techniques for today's programmable GPU architectures. 

Major topics covered include:

3D transformations
Per-vertex and per-pixel lighting
Skinning and key-frame interpolation
Environment mapping
Bump mapping
Fog
Performance optimization
Projective texturing
Cartoon shading
Compositing

Доступно тільки для користувачів
Категория: 3D графіка | Просмотров: 813 | Добавил: Admin | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входа
Календар новин
«  Лютий 2009  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728
Пошук
Статистика

Онлайн всього 2
Гостей 2
Користувачів 0
Copyright MyCorp © 2024 Створити безкоштовний сайт на uCoz